top of page

”Effektsystemet” – svensk branschstandard för marknadsföringseffekt

tis 02 nov.

|

Live och webinar

”Nu kan annonsörer, byråer och analytiker prata samma språk” Kom och lyssna på Peter Bryngelson, Head of Brand and Communication på analysföretaget Demoskop. Han har vart en del av den arbetsgrupp som tagit fram måtten som ligger till grund för Effektsystemet. Adress: Plats: KG10, Kungsgatan 8, 2tr

Registrering är stängd
Se andra evenemang
”Effektsystemet” – svensk branschstandard för marknadsföringseffekt
”Effektsystemet” – svensk branschstandard för marknadsföringseffekt

Tid och plats

02 nov. 2021 09:00 – 10:05

Live och webinar

Om evenemanget

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de långsiktiga effekterna – de som ska bygga lönsam tillväxt. 

Därför har Sveriges Annonsörer och ”Effektinitiativet” tagit fram ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur man redovisar nyttan och effekterna av marknadsföring. Den omfattar utvalda nyckeltal, hur de definieras samt riktlinjer för hur de bör mätas och redovisas.

En Svensk branschstandard för marknadsföringseffekt utgår från 36 utvalda nyckeltal inom sex olika områden: media/investeringar, digitala mått, kampanjmått, varumärkesmått, ekonomiska mått och relationsmått. 

Dessa 36 nyckeltal – de som bäst mäter effekten av marknadsinvesteringar och bidrar till att utveckla affärsnyttan.

Med en branschstandard på plats kan marknadsförare, byråer och mediebolag i Sverige samlas kring gemensamma riktlinjer för vad som definierar effekt och därmed också jobba mot samma mål.

Tid: tisdag 2/11, 08.30 serveras frukost och seminariet startar 09.00. 

Plats: KG10, Kungsgatan 8, 2 tr

För dig som inte kan komma och träffa oss live är det bara att klicka på streamingslänken. 

Vi ses!

Dela detta evenemang

bottom of page