top of page

tors 12 jan.

|

Norrmalm

Framtidens undersökningar

Välkommen på seminarium den 12/1 där vi startar med lite frukost kl. 08.15 för att sedan få möjligheten att lyssna på Karin Nelsson, vd, Demoskop och Ricki Rebecka Petrini, marknadschef Schibsted hur de tänker kring framtidens undersökningar.

Registrering är stängd
Se andra evenemang
Framtidens undersökningar
Framtidens undersökningar

Tid och plats

12 jan. 2023 08:15 – 9:45

Norrmalm, Mäster Samuelsgatan 17, 111 44 Stockholm, Sweden

Om evenemanget

Framtidens undersökningar

Att kombinera innovation och nytänkande med stabilitet och kvalitet kan vara en svår balansgång. På Demoskop strävar vi efter att bemästra den balansgången tillsammans med att ligga nära kundernas behov att förstå affären, kunna vara duktiga rådgivare och att leverera pålitliga insikter idag och i framtiden. Schibsted skapar innovativa möjligheter till insikter genom att använda data om användarna i ekosystemet tillsammans med undersökningar.

Vid detta frukostseminarium berättar Karin Nelsson, vd, Demoskop och Ricki Rebecka Petrini, marknadschef Schibsted hur de tänker kring framtidens undersökningar, om metod och kvalitetssäkring.

Det finns möjligheter att diskutera och ställa frågor.

Välkomna!

Om Demoskop

Demoskop är ett faktabaserat analysföretag som erbjuder våra kunder insikter och rekommendationer baserad på data av hög kvalitet och avancerad analys. Vi förstår människor, deras värderingar, attityder, åsikter och handlingar. Det som började som ett boktryckeri 1839 är nu en nordisk familj av digitala konsumentvarumärken. Schibsted når över 8 av 10 svenskar varje vecka där tjänsterna genomsyrar användarens vardag. Detta medför att vi kan leverera på vårt samhällsansvar, nämligen att finansiera och beskydda den svenska demokratin genom fri press. Med plattformar som Aftonbladet, SvD, Blocket, Omni, Klart.se, Tv.nu och Vinguiden hjälper vi våra läsare att förstå sin omgivning samtidigt som våra användare kan göra klokare köpbeslut.

Vår expertis är inom marknad och media, arbetsliv och företagande, privatekonomi och opinionsundersökningar så klart. Vi arbetar med alla metoder, kvalitativa och kvantitativa undersökningar och inkluderar olika datakällor. Vi är oberoende och tar inte ställning politiskt.

Vi arbetar ofta som partners nära våra kunder och ser att det ger dem en affärsnytta andra har svårt att ge.

Demoskop grundades 1989 och gick samman med Inizio 2019. Vi samlar in data på många olika sätt, allt mer digitalt, och delar resultat och insikter i det format våra kunder vill ha, som föreläsningar,  i traditionella power points, i dashboards och i realtid. Våra kunder har komplexa utmaningar i en värld som snabbt förändras. Att analysera och förklara detta är vårt fokus. Våra kunder är de bästa och vi är stolta över varenda en. De har höga krav och förväntningar och vi gör allt vi kan för att möta dem. Vi inspirerar, informerar och arbetar tätt tillsammans för att skapa strategier och för att hjälpa våra kunder att förbättra sin verksamhet.

Om Schibsted

Det som började som ett boktryckeri 1839 är nu en nordisk familj av digitala konsumentvarumärken. Schibsted når över 8 av 10 svenskar varje vecka där tjänsterna genomsyrar användarens vardag. Detta medför att vi kan leverera på vårt samhällsansvar, nämligen att finansiera och beskydda den svenska demokratin genom fri press. Med plattformar som Aftonbladet, SvD, Blocket, Omni, Klart.se, Tv.nu och Vinguiden hjälper vi våra läsare att förstå sin omgivning samtidigt som våra användare kan göra klokare köpbeslut.

Dela detta evenemang

bottom of page