Frukostseminarium 20/3 Mät det undermedvetna
ons 20 mars
|Vasagatan 11
Kom och se varför och hur du mäter undermedveten respons till produkter, varumärken och erbjudanden. Du kommer att få höra Magnus Linde från Manolima och Clas Lilliecreutz från Straylight berätta kring alternativa mätmetoder.


Tid och plats
20 mars 2019 07:30 – 9:15
Vasagatan 11, Våning 1 Kantar Sifo 111 20 Stockholm, Sverige
Om evenemanget
Det snabba beslutsfattandet dominerar vår vardag. Vi tar cirka 5000 beslut per dag vilket gör att vi i mycket stor utsträckning använder oss av genvägar och vårt undermedvetna för att hinna med.
Kom och se varför och hur du mäter undermedveten respons till produkter, varumärken och erbjudanden. Du kommer att få höra Magnus Linde från Manolima och Clas Lilliecreutz från Straylight berätta kring alternativa mätmetoder.
Magnus har under snart 20 år nyfiket kikat in i konsumenters omedvetna genom det nyckelhål som implicita undersökningsmetoder erbjuder. Som Head of Analytics på Sticky.ai (köpt av Tobii) var Magnus del av att bygga en SaaS-plattform för webcam eye tracking och facial coding.
Idag driver han eget under varumärket Manolima.”
Clas har många års erfarenhet av olika typer av studier inom Neuromarketing och brinner för att kartlägga hur det undermedvetna styr våra beslut. Straylights analyser är både revolutionerande och nyskapande och man samarbetar idag med globala och världsledande aktörer inom områden som bl a Implicit Association Testing, Eye Tracking, Facial Coding och EEG.
Seminariet inleds vid 08:15 och avslutas vid 09:15. Frukost serveras från 07:30.
Seminariet är kostnadsfritt för dig som Swedish Insighter medlem. Vänligen kontakta info@swedishinsighters.se för medlemskap.
Varmt välkomna!